A DEFEKTTŰRŐ GUMIABRONCSOK MŰKÖDÉSE

A defekttűrő gumiabroncsok olyan abroncsok, amelyekkel egy defektet követően is tovább lehet haladni, így van időnk eljutni egy szerelőműhelybe, vagy találhatunk egy biztonságos, vízszintes területet a kerékcseréhez.

Ugyanakkor nem lehet velük a végtelenségig továbbmenni. Ellenőrizni kell a gyártó specifikációjában, hogy milyen sebességgel és milyen távolságra szabad folytatni az utat a defekttűrő abroncsokkal. A Bridgestone defekttűrő gumiabroncsai a belső nyomás egy részének vagy egészének elvesztése után is lehetővé teszik, hogy utunkat folytassuk legfeljebb 80 km távolságig, maximum 80 km/h sebességgel.

HOGYAN MŰKÖDNEK A DEFEKTTŰRŐ ABRONCSOK?

A defekttűrő abroncs-rendszereknek két fő típusa van: az erősített oldalfalú rendszer és a támasztógyűrűs rendszer. A legtöbb erősített oldalfalú defekttűrő abroncs-rendszerben a gumiabroncsnak erősített oldalfalszerkezete van, amely légvesztés esetén továbbra is tartja a járművet. Ez a szerkezet legfeljebb a gyártó által meghatározott sebesség- és távolsághatárig lehetővé teszi a folyamatos működést a légnyomás elvesztése után.

Erősített oldalfalú defekttűrő gumiabroncs

A támasztógyűrűs defekttűrő abroncs-rendszerekben viszont egy kemény gumiból készült gyűrűt vagy más szerkezetet alkalmaznak, amely képes megtartani a jármű súlyát légvesztés esetén.

Defekttűrő abroncs támasztógyűrűs rendszerrel

Mivel akkor is tovább működnek, amikor „laposak”, rendszertípustól függetlenül minden defekttűrő abroncsot kizárólag abroncsnyomás-ellenőrző rendszerrel (TPMS) felszerelt járművön szabad használni. A TPMS riaszt, amint valamelyik gumiabroncsban csökken a nyomás. Enélkül nem tudná a vezető, hogy nem kellően felfújt abronccsal közlekedik.

A DEFEKTTŰRŐ ABRONCSOK ELŐNYE

Nem kell veszélyes vagy kényelmetlen viszonyok között kereket cserélni. Talán ez a defekttűrő abroncsok legnagyobb előnye, és ez az egyik ok, amiért megtervezték őket. A hagyományos gumiabroncsok esetén ott helyben le kell cserélni a defektes kereket, vagy el kell vontattatni az autót.

Kilyukadáskor a defekttűrő abroncsok stabilabbak, mint a hagyományosak. Mivel arra gyártották őket, hogy akkor is tartsák a járművet, ha nincs bennük levegő, az összes levegő elvesztése esetén a hagyományos gumiabroncsokhoz képest a defekttűrő abroncsok jobban segítik a vezetőt abban, hogy ura maradjon a járműnek.

Tekintettel arra, hogy a fogyasztók a biztonságot továbbra is a járművek legfontosabb tulajdonságai között tartják számon, a defekttűrő abroncsok népszerűsége várhatóan nőni fog. Mivel a defekttűrő abroncsok megbízhatóan működnek együtt az olyan összekapcsolt technológiákkal, mint a TPMS, csak idő kérdése, hogy mikor válnak kivétel helyett szabállyá az új járművekben.